tiistai 10. elokuuta 2010

kotona jälleen

Niin vain tuli reissu tehtyä ja myrskyn silmään osuimme juuri silloin Porissa. En ole eäissäni ollut sellaisessa myrsyssä. Onneksi oli vaunuissa sadesuoja kohillaan ettei Jesse kastunut ollenkaan. Mies näki Maidenin ja minä pääsin Ikeaan. Hotelliyön peruimme, iski turnaus väsymys ja koti-ikävä. Tänään haimme koiran hoidosta minun äitiltä.

Olen vihdoin saanut vedettyä yli muutamia töitä to do- listalta. Aikaa näiden töiden tekemiseen meni ehkä pari tuntia. Ensimmäisenä se jurvalaistooli joka tartti vähän TLC:tä:









Tässä siis lähtötilanne. Hyvin tukeva tuoli, kangas hyvin likainen ja ehdottomasti vaihdon tarpeessa. Rungon pesin vain juuriharjalla ja mäntysuovalla hyvin ja istuinosaan vaihdoin uudet pehmusteet ja kankaan:









Paikkansa "uusi" tooli sai toistaiseksi vierashuoneesta:







Tuo lipasto on melkein kymmenen vuotta vanha, sain sen muistaakseni vähän ennen koulutien aloittamista. On ollut viimeiset vuodet säilössä meidän tallissa josta sen tänään kaivoin ja kuurasin hyvin sekä vaihdoin muovisten vetimien tilalle nuo kuvassa olevat vetimet. Lipaston päällä on äitin virkkaama liina ja osa mun tämän päiväisistä kirppislöydöistä. Kynttilänjalat, tuo kello ja muraatin suojaruukku (sekä muutama muu löytö, mm. Jesselle vaatteita) lähti tänään mun mukana kotiin. Minusta tuo tuoli passaa tuohon pariksi. Mitä meinaatte, pitäiskö tuoli maalata valkoiseksi vai jättää näin vanhan näköiseksi? En osannut vielä päättää joten jätin sen nyt toistaiseksi noin.


Sitten toiseen projektiin. Tallissa on vanhan tuvan ikkunoita vino pino josta yhdestä tuli meille muisti/liitutaulu tähän tyyliin:





Tuo on aika iso ikkuna ja tuon valokatkaisijan takia se piti ripustaa aika ylös... Täytyy vielä kehitellä tuota sommittelua, ideoita on jo päässä.


Tilattiin tosiaan uusi kamera ja tässä muutama heräteostos (joita ilman en ole vielä yhtään tilausta laittanut vetämään...)










Eli eka kuvan pannulappusetti ja uusi kello keittiöön köyhdytti mua yhteensä 10 euroa ja muuttivat meille Hobby hallista.


Muut projektit odottaa tekemistä (toivottavasti inspiraatio iskee huomennakin) mm. vierashuone lopultakin kuntoon ja huomenna tilataan meille suihkun ja saunan lattialaatat ja koristelaatat.
Ja postissa pitää taas käydä... Oon viimeaikoina tilaillut TODELLA paljon kaikkea tarpeellista ja vähemmän tarpeellista, että en kohta enää kehtaa mennä postiin mun saapumisilmoitusten kanssa...


Mutta näihin kuviin ja tunnelmiin lopettelen tällä erää, toivotaan että huomenna olisi myös vedetty jotain yli meidän to do-listalta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti